Skupnost učencev Waldorfske šole Maribor
Učenci Waldorfske šole Maribor so najpomembnejši udeleženci šole in kot taki imajo svoje pravice in obveznosti, ki jih uresničujejo pri pouku in izven njega. V življenje šole se vključujejo preko razrednih skupnosti, te pa se združujejo v Skupnost učencev, ki sodeluje z drugimi organi šole.
1. Razredna skupnost
Je temeljna oblika organiziranosti učencev enega oddelka. Učenci pri urah razredne skupnosti skupaj z razrednikom obravnavajo posamezna vprašanja iz življenja in dela svojega razreda in šole ter oblikujejo predloge in pobude za boljše delo in razreševanje problemov, in sicer: organizirajo medsebojno pomoč pri učenju, si pomagajo z učnimi gradivi v času odsotnosti, oblikujejo predloge za pohvale, opravljajo druge naloge, za katere se dogovorijo.
2. Skupnost učencev šole
Za uveljavljanje svojih interesov se razredne skupnosti preko svojih predstavnikov povezujejo v Skupnost učencev šole. Učenci razredne skupnosti volijo v Skupnost učencev šole dva predstavnika razreda. Mandat predstavnikov razreda traja eno šolsko leto in se konča ob koncu šolskega leta.
Učenci Skupnosti učencev izvolijo predsednika in njegovega namestnika ter v sodelovanju z mentorjem pripravijo okvirni načrt dela.
Skupnost učencev šole opravlja naslednje naloge:
- zbira pripombe in predloge razrednih skupnosti v zvezi z življenjem in delom na šoli;
- sodeluje na šolskem, medobčinskem in regijskem otroškem parlamentu;
- sodeluje pri organizaciji in izvedbi šolskih praznikov in drugih dogodkov;
- načrtuje in organizira skupne akcije (zbiralne akcije, humanitarne akcije …);
- predlaga izboljšave bivalnega okolja;
- oblikuje predloge pohval učencem;
- opravlja druge naloge, za katere se dogovorijo učenci.
Sestanek skupnosti učencev se skliče najmanj enkrat mesečno, po potrebi pa tudi pogosteje. Sestanek skliče predsednik, mentor ali ravnatelj.